Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5SPY383Herkes İçin Spor3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Antrenörlük Eğitimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı herkes için sporun yararlarını, yaygınlaşmasını, Türkiye’de ve dünyadaki herkes için spor anlayışı ve yapılaşmasını sunmaktır.
Herkes İçin Sporun Tanımı, Yararı, Yaygınlaşması, Dünyadaki Ve Türkiye’deki HİS Anlayışı, Sağlık İçin Spor, Rekreasyon İçin Spor, Çocuklar, Gençler, Kadınlar, Yaşlılar, Aileler, Engelliler, İçin Spor, Yerel Yönetimlerde Spor, Outdoor Sporlar konularını kapsamaktadır.
Dersin İçeriği Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun
yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk Eğitim ve Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. Hülya ÜNLÜ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ŞEVAL KAYĞUSUZ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1
2
3


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 143

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Herkes için sporun anlam ve önemini kavrar
2 Yaş gruplarına göre sporun nasıl yapılması gerektiğini gösterebilir
3 Yapılan spora uygun malzeme seçer
4 Yaş gruplarına göre egzersiz programları yapabilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Herkes için spor anlayışı (HİS) nedir?
2 Herkes için spor anlayışı neden, nasıl doğdu?
3 Türkiye'de Herkes İçin Spor anlayışının yaygınlaşması ve örgütlenmesi
4 Değişik açılardan HİS’e bakış açısı
5 Her yaşta egzersiz ve sporun temel hedefleri
6 Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri
7 vize
8 Rekreasyon (boş zamanları değerlendirme faaliyetleri)
9 Yerel Yönetimlerde Spor
10 Gençler, kadınlar, aileler ve engelliler için spor anlayışına yönelik organizasyonlar
11 Outdoor sporlarını tanıma ve Türkiye deki outdoor alanları hakkında çalışma
12 Temel beslenme, enerji sistemleri ve enerji metabolizmalarının temel ilkeleri
13 Kinesiyoloji (hareket bilimi) insan hareket sisteminin yapı ve özelliklerini, bu özelliklerin hareket üzerindeki etkilerinin konum ve zamana bağlı ilişkilerini incelenmesi
14 final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 3 5 4 2
Ö2 4 4 4
Ö3 3 2 3 3 4
Ö4 1 3 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93727&curProgID=75&lang=tr